VIMS - Verified Industrial Maintenance Solutions        Masz problemy ze smarowaniem maszyn? Pomożemy Ci je rozwiązać! | VIMS

Czy jesteś pewien, że proces smarowania w Twoim zakładzie przebiega prawidłowo?

Masz problemy ze smarowaniem maszyn? Pomożemy Ci je rozwiązać!

Najbardziej doświadczeni ludzie zajmujący się utrzymaniem ruchu w zakładach przemysłowych porównują układ smarowania do układu krwionośnego człowieka.

Dopóki system żył i tętnic dostarcza tlen i substancje odżywcze, dopóty organizm żyje. Podobnie jest z systemem smarowania, czyli dopóki smar i olej jest w odpowiedniej ilości dostarczany do maszyn, dopóty jej części działają prawidłowo, w innym przypadku ulegają natychmiast zatarciu i awarii. Tym razem skupimy się na optymalizacji procesu smarowania smarem stałym.

Odwieczny problem zakładowego smarownika to dozowanie odpowiedniej ilości smaru. Producenci maszyn w dokumentacji techniczno – ruchowej podają okresy w jakich należy smarować maszyny i podają typ oraz dawkę smaru w gramach. Praktyczne doświadczenia dowodzą, że środek smarny w takim przypadku dozowany jest zbyt rzadko lub ilość dozowanego smaru jest zbyt duża.

Skąd zatem wiedzieć, że ilość dozowanego smaru jest odpowiednia, łożysko zostało nasmarowane, smar dotarł we współpracujące części? Inżynierowe firmy Adash skupiają się na diagnostyce drganiowej maszyn od lat 90-tych XX wieku i dzięki ponad 25 letniemu doświadczeniu w badaniu stanu łożysk, opracowali specjalny przyrząd, wspomagający pracę smarownika A4910 Lubri S. Jest to niezwykle proste w użytkowaniu i poręczne urządzenie, które na podstawie analizy widma drgań, pozwala kontrolować ten proces i wizualizuje stan nasmarowania maszyny za pomocą trzech kolorów: zielony – maszyna prawidłowo nasmarowania, żółty – maszyna niedosmarowana, czerwony – maszyna bez smarowania. Jak to jest możliwe? Rozpoczynając proces smarowania przykładamy do oprawy łożyskowej akcelerometr na podstawce magnetycznej i przyrząd A4910 Lubri S wykonuje na bieżąco analizę przyspieszenia drgań, w wyższym paśmie częstotliwości, wskazując tym samym stopień nasmarowania łożyska. Rozpoczynamy dodawanie smaru, w czasie ruchu maszyny i zamiast wtłaczać określoną dawkę smaru, obserwujemy wskazania przyrządu. Zmiana koloru z czerwonego na żółty, a następnie zielony, informuje nas, że smar dotarł we właściwe części maszyny i jest go wystarczająca ilość. Dalsze dodawanie smaru powoduje przesmarowanie łożyska i zapalenie się ponownie koloru żółtego. Mamy więc pewność, że ilość smaru jest optymalna oraz że dotarł on we właściwe części maszyny. A 4910 Lubri S posiada funkcje pomiarowe podstawowych parametrów drgań, które możemy łatwo zapisać w pamięci, dla danego łożyska, przed i po smarowaniu. Lubri współpracuje z darmowym oprogramowanie DDS, które pozwala na komputerze przygotować ścieżkę smarownika i wykonać ten proces wg ustalonej trasy. Dzięki temu mamy pewność, że smarownik nie pominął żadnej maszyny i wszystkie łożyska nie pracują na sucho, co potwierdzają wykonane pomiary drgań przed i po smarowaniu, widoczne po zgraniu danych z przyrządu Lubri.

Dodatkowym atutem jest możliwość odsłuchu sygnału drganiowego poprzez wbudowany moduł słuchawkowy. Dla wprawnego smarownika odsłuch łożyska, zwłaszcza przydatny przy maszynach wolnoobrotowych, daje wcześniejszą informację o pogorszeniu stanu, niż sam pomiar drgań.

Nowoczesne technologie w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem inżynierów owocują powstaniem unikalnych narzędzi, które otwierają nowe możliwości przed tak prostym wydawałoby się procesem, jak smarowanie smarem stałym.

Zastosowanie kontrolowanego smarowania, daje szereg wymiernych korzyści:

  • oszczędza środki smarne,
  • pozwala smarować maszyny w ścieżce, co zapobiega pominięciu przez niedopatrzenie istotnych węzłów łożyskowych,
  • daje pewność prawidłowego nasmarowania – zmiana koloru sygnalizuje dotarcie smaru we właściwe elementy łożyska,
  • zapobiega przesmarowaniu maszyn,
  • pozwala kontrolować wibracje maszyn.

Przyrząd A4900 Lubri S dostarczany jest w komplecie z wysokiej jakości akcelerometrem, podstawką magnetyczną oraz kablem spiralnym do akcelerometru, jest niedrogi i objęty jest aż 5 letnią gwarancją, co gwarantuje najwyższą jakość produktu i pewny zwrot z inwestycji.

☰ filtry
error

Pozostań z nami w kontakcie | Let's keep in touch

Facebook
YouTube
LinkedIn
LinkedIn